Original title:
Analýza reklamy na sociálních sítích
Translated title:
Analysis of Advertising on Social Networks
Authors:
Pravdová, Monika ; Hajdíková, Taťána (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se věnuje problematice on-line marketingu na sociálních sítích. V teoretické části bude práce zaměřena na klasickou a on-line reklamu a na rozdíly mezi těmito typy. Součástí praktické části bude vytvoření reklamního videa, jeho umístění na sociální sítě a následná analýza vnímání této reklamy uživateli sociálních sítí pomocí dotazníkového šetření a analýza úspěšnosti reklamy pomocí Youtube Analytics. Cílem práce je analyzovat úspěšnost konkrétní reklamy umístěné na sociální sítě a dále analyzovat vnímaní této reklamy uživateli sociálních sítí.This bechelor thesis is focused on social media marketing. The teoretical part will be focused on traditional and on-line advertising and differences between the two types. In the practical part will be created an advertisement placed on social networks. The perception of the advertisement will be analyzed using a questionnaire. Success of the advertisement will be analyzed using Youtube Analytics. The main goal of this bachelor thesis is analysis of the perception and success of the advetisement.
Keywords:
advertisement; Facebook; On-line marketing; social networks; Youtube; Facebook; On-line marketing; reklama; sociální sítě; Youtube
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45509