Original title:
Vliv kontroverzních reklamních kampaní firmy United Colors of Benetton na emoce spotřebitelů ve vybraných zemích
Translated title:
The influence of controversial advertising campaigns of United Colors of Benetton on the emotions of consumers in selected countries
Authors:
Otenšlégrová, Pavla ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce na téma "Vliv kontroverzních reklamních kampaní firmy United Colors of Benetton na emoce spotřebitelů ve vybraných zemích" se zabývá kontroverzními reklamními kampaněmi firmy United Colors of Benetton a tím, jaké emoce v souvislosti s nimi spotřebitelé pociťují. V teoretické části jsou popsány aspekty, které mohou ovlivnit rozhodování spotřebitele. Cílem praktické části bylo zjistit názory veřejnosti ve vybraných zemích na kontroverzi v reklamě a jak silné emoce tyto kontroverzní kampaně United Colors of Benetton vyvolávají u spotřebitelů z vybraných zemí.This Bachelor's Thesis on "The influence of controversial advertising campaigns of United Colors of Benetton on the emotions of consumers in selected countries" discusses the controversial advertising campaigns of the company United Colors of Benetton and the emotions felt by consumers in response to these campaigns. The theoretical section describes the aspects, which can influence the decision-making of the consumers. The aim of the practical section was to find out the general public opinion on controversy in advertisements in the selected countries and how strong emotions this United Colors of Benetton controversial campaign aroused in consumers from the selected countries.
Keywords:
Controversial advertising campaign; Corporate identity; Emotions; Oliviero Toscani; Survey; United Colors of Benetton; Corporate identity; Emoce; Kontroverzní reklamní kampaně; Oliviero Toscani; United Colors of Benetton; Výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44932