Original title:
Analýza možností affiliate marketingu
Translated title:
Analýza možností affiliate marketingu
Authors:
Koucký, Lukáš ; Sova, Martin (advisor) ; Čermák, Radim (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá vstupem na finanční online trh pomocí affiliate marketingu v podobě marketingových aktivit k akvizici potenciálních klientů a jejich následné zobchodování. Cílem práce je nalézt optimální kombinaci kanálů vhodných pro oslovení potenciálních zákazníků tohoto segmentu. Použitím statistik běžných zákazníků byly nastaveny a realizovány různé marketingové kampaně. Na základě návratnosti investice jsou identifikovány úspěšné. Nejvýkonnější se ukázala kampaň v platformě Facebook, která díky detailními zacílení dosáhla nejvyšší návratnosti. Stěžejní se ukázalo zjednodušení nákupního procesu pro zákazníka (jednoduchost formuláře a jeho rychlé vyplnění) a kvalitní komunikace s potenciálním zákazníkem. Vyšší efektivity testovaných kampaní lze na základě provedené analýzy dosáhnout vylepšením vzhledu a funkcionality webových stránek a nabídkou souvisejících produktů.This paper is focused on entering financial online market using affiliate marketing in form of marketing campaigns for acquisition of potential clients and theirs following monetization. The goal of this paper is to find ideal combination of marketing channels suitable for addressing potential clients of this field. Marketing campaigns were set and conducted with respect to statistics of regular customers. The most successful campaigns were identified based on return of investment. The best performance was delivered by campaign on the Facebook platform which achieved the highest return of investment due to the detailed targeting. Simplifying the purchase funnel (form usability and easy completion of the form) and good communication with potential customer showed as crucial. Potential improvements were identified based on conducted analysis. Improving design and functionality of website and offering connected products might have positive impact.
Keywords:
affiliate marketing; financial lead generation; online marketing; affiliate marketing; finanční lead generation; online marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45784