Original title:
Využití systému Moodle k elektronické podpoře vybraného vzdělávacího kurzu
Translated title:
Making use of LMS MOODLE as an on-line support for teaching of the selected course.
Authors:
Vrkoč, Martin ; Krpálek, Pavel (advisor) ; Klvaňa, Libor (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je ukázat využití nástrojů systému pro řízení výuky MOODLE k opoře prezenčního kurzu. Práce demonstruje, že tyto nástroje pro tvorbu distančních studijních opor mají didaktické opodstatnění i v prezenční výuce předmětu Ekonomika, který je vyučován na obchodních akademiích. V první části se práce zaměřuje na výklad tématu e-learningu, charakterizuje - LMS systémy a jejich aktuální využití ve výuce. Druhá část zahrnuje porovnání LMS systémů a analýzu nástrojů konkrétně demonstrovanou na vytvořeném kurzu Ekonomika, ve kterém jsem prokázal, že dané nástroje mají své opodstatnění.The main goal of this thesis is to show use of LMS MOODLE tools as a support for Face to Face learning. This thesis shows that these tools, designed for distant learning, have their own didactical use in Face to Face teaching of the high school's subject Economy. The first part focuses on the topic of E-learning, Learning Management Systems (LMS) and using LMS in actual learning process. The second part contains the comparison of serval LMS and the basic analysis of the specific tools presented in the Economy course. In this course, created within the thesis, I proved that the tools have justified to be used.
Keywords:
didactics; e-learning; economy; face to face learning; learning management system; didaktika; e-learning; ekonomika; prezenční výuka; systémy pro řízení výuky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44447