Original title:
Strategická analýza
Translated title:
Strategic analysis
Authors:
Nováček, Jakub ; Krause, Josef (advisor) ; Erlitz, Jakub (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je vypracování strategické analýzy multikina CineStar Mladá Boleslav z pohledu jeho managementu, která poskytne informace a návrhy na zlepšení využitelné tímto managementem při snaze ovlivnit strategické cíle multikina, které jsou primárně definovány vedením společnosti CineStar, s. r. o. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, metodickou a praktickou. Teoretická část obsahuje definování souvisejících pojmů a zasazení strategické analýzy do kontextu. Část metodická dále identifikuje a popisuje použité metody a nástroje strategické analýzy. Obsahem praktické části je samotná strategická analýza multikina CineStar Mladá Boleslav rozdělená na analýzu nadřazené strategie, vnější analýzu, analýzu stakeholderů a analýzu vnitřních zdrojů a schopností. Výstupy těchto dílčích analýz jsou následně sloučeny v rámci SWOT analýzy a vedou k formulaci strategických doporučení.The aim of this Master's thesis is to conduct a strategic analysis of the multiplex CineStar Mladá Boleslav from a perspective of its management. This analysis provides information and suggestions for improvement, which this management can use during an effort to influence strategic goals of the multiplex, when these goals are primarily defined by management of the CineStar Company. The thesis is divided into three parts - theoretical, methodical and practical. The theoretical part consists of a definition of related notions and putting a strategic analysis into context. The methodical part identifies and describes applied methods and tools of a strategic analysis. The practical part consists of the strategic analysis of the multiplex CineStar Mladá Boleslav, which is divided into analysis of superordinate strategy, external analysis, analysis of stakeholders and analysis of internal sources and abilities. Outputs of these partial analyses are subsequently consolidated in a SWOT analysis and lead to formulation of strategic recommendations.
Keywords:
cinematography; multiplexes; strategic analysis; kinematografie; multikina; strategická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44336