Original title:
Analýza konkrétní společnosti z pohledu CRM
Translated title:
Analysis of a Specific Company from the Perspective of CRM
Authors:
Svoboda, Mikuláš ; Malinová, Ludmila (advisor) ; Jánský, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se v teoretické části zabývá vysvětlením pojmu CRM, jeho historií, vývojem a moderními trendy. Popisuje firemní postupy a jednotlivé funkce CRM. Zabývá se také jeho přínosy a teoretickou implementací ve firmě. Praktická část představuje konkrétní společnost, analyzuje její firemní procesy se zaměřením na nedostatky a jejich následnou optimalizaci. Dále zpracovává dotazníky vyplněné zaměstnanci z oddělení fakturace a obchodu a interview s vedoucími těchto oddělení. Na základě získaných poznatků je zpracováno doporučení k zavedení CRM.The bachelor thesis is in theoretical part explaining the term CRM, its history, development and modern trends. It describes company procedures and various CRM functions. It also discusses the theoretical benefits of CRM and its implementation in the company. The practical part introduces a real company, analyzes its business processes with a focus on their flaws and their subsequent optimization. It processes questionnaires filled out by the departments of sales and invoicing and interviews with the heads of these departments. Based on the acquired knowledge, recommendations for the introduction of CRM are made.
Keywords:
business process analysis; CRM; customer relationship management; optimization; recommendations; analýza firemních procesů; CRM; doporučení; optimalizace; řízení vztahů se zákazníky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44140