Original title:
Metody geomarketingu
Translated title:
Geomarketing methods
Authors:
Voráč, Michal ; Chrobok, Viktor (advisor) ; Černý, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato aplikačně orientovaná diplomová práce si klade za cíl prokázat přínos datové analytiky spojené se zpracováním geografických dat pro obchodní rozhodování. Jsou nalezena a doporučena dvě řešení, která vedou k výhodnějšímu řešení, než byla výchozí situace. První z nich akcentuje maximální úspěšnost rozpoznání rizikové transakce, druhé z nich akcentuje ekonomickou výhodnost. V práci je intenzivně využitý matematický programovací jazyk R, v závěrečné části mapový software ArcGIS Online.Aim of this application-oriented master's thesis is to prove a benefits from using data analysis techniques connected with geodata processing to support business decisions. As a conclusion two solutions are given which are more attractive then starting situation. Since the first solution proposed is oriented on giving maximum success ratio while considering transactions, the second one is oriented on business value of each transaction. In this thesis R programming language is widely used together with ArcGIS Online in its final part.
Keywords:
data analysis; geodata; logit; probit; R; datoá analytika; geodata; logit; probit; R
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/47687