Název:
Vliv medializovaných událostí na ceny akcií fotbalových klubů
Překlad názvu:
The influence of publicized events on price of football teams
Autoři:
Matoušek, Roman ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Vozárová, Pavla (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce analyzuje vliv medializovaných událostí na ceny akcií fotbalových klubů. K tomu byla použita metoda event study a regresní model. Medializovanými událostmi byla významná vítězství v soutěžích nebo korupční aféra v italském fotbale. Práce zjistila, že některé události ovlivňují chování investorů, například korupční aféra v italském fotbale či výhra FC Porto ve finále Ligy mistrů. Teorie efektivních trhů nebyla vyvrácena. Dále bylo zjištěno, že fanoušci -- investoři reagují na výsledky svého týmu, především pak překvapivou výhru a gólový rozdíl. Vyšší množství akcií je obchodováno v sezóně než mimo ni.This thesis analyzes the influence of publicized events on stock price of football teams. For this, event study method and regression model was used. Publicized events were significant win in competitions or corruption scandal in Italian football. This thesis found out, that some events influence investor behavior, for example corruption scandal in Italian football or FC Porto win in Champions league final. Efficient market hypothesis was not disprove. Furthermore, it was found that fans -- investors respond to the results of his team, especially surprising wins and goal difference. Higher volume of stocks is traded in the season than out of season.
Klíčová slova:
burza; Event Study; fanoušek-investor; fotbalový tým; Event Study; fan-investor; football team; stock exchange
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/46658