Název:
Vliv oslabení koruny Českou národní bankou na prodej automobilů v ČR
Překlad názvu:
The influence of foreign exchange intervention executed by Czech National Bank on car sales in Czech Republic
Autoři:
Drobný, Adam ; Vozárová, Pavla (vedoucí práce) ; Chytilová, Helena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je zjistit zda a popřípadě jaký vliv měla devizová intervence České národní banky na prodej automobilů v ČR. Totožné téma není dosud žádným autorem zpracováno. Problematika je analyzována na případě čtyř nejvíce prodávaných automobilových značek v České republice (Hyundai, Škoda, Volkswagen, Opel) v období 2012 - 2014, přičemž konkrétně u dvou značek byl zjištěn pozitivní dopad externího zásahu ČNB do ekonomiky.The aim of this paper is to find out, if the foreign exchange intervention executed by Czech National Bank influenced car sales in Czech Republic. Similar research was not examined by any author so far. The study analyze the case of four most sold car brands in Czech Republic (Hyundai, Skoda, Volkswagen, Opel) between the years 2012 and 2014. Positive impact of the intervention was found out in two cases.
Klíčová slova:
automobilový průmysl; centrální banka; devizové intervence; car industry; central bank; foreign exchange intervention
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/47934