Original title:
Kupní chování vybrané kategorie spotřebitelů
Translated title:
Purchasing behavior of selected category of consumers
Authors:
Rozlivková, Petra ; Boučková, Jana (advisor) ; Koudelka, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce na téma "Kupní chování vybrané kategorie spotřebitelů" se zabývá spotřebním chováním na trhu s notebooky. Práce je rozdělena na dvě časti -- teoretická a praktická. V teoretické části jsou čtenáři seznámeni se spotřebním chováním, s faktory ovlivňujícími nákupní chování, s kupním rozhodovacím procesem a tvorbou marketingového výzkumu. Praktická část je založena na základě dotazníkového šetření, jehož výsledky mohou sloužit pro zlepšení marketingové komunikace společnosti GIGACOMPUTER s.r.o.This bachelor thesis on the topic "Purchasing behavior of selected category of consumers" is dealing with consumer's behavior on the notebook market. The thesis is divided into two sections -- theoretical and practical. In the theoretical part, readers are acquainted with consumer's behavior, influential aspects of their purchases, purchasing decision process and with a formation of marketing research. The practical part is established on a survey, whose results can help improve a marketing communication of the company GIGACOMPUTER s.r.o.
Keywords:
consumer behavior; factors influencing purchasing behavior; marketing research; purchasing decision process; faktory ovlivňující nákupní chování; kupní rozhodovací proces; marketingový výzkum; spotřební chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44091