Original title:
Analýza vítězných kampaní při volbách do Evropského parlamentu
Translated title:
Analysis of the winning parties in elections to the European Parliament
Authors:
Špatná, Markéta ; Horová, Olga (advisor) ; Šíma, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou vítězných volebních kampaní při volbách do Evropského parlamentu v roce 2009 a 2014. Práce je rozdělena do tří částí. První část je teoretická, která popisuje co je to politický marketing, charakterizuje pojmy volební kampaně a strategie. Následující dvě části jsou části praktické. Nejprve jsou zde porovnávány volby do Evropského parlamentu v obou letech. V další části se bakalářská práce zabývá analýzou vítězných stran, v roce 2009 stranou ODS a v roce 2014 hnutím ANO 2011.Bachelor thesis analyzes the victorious election campaigns in elections to the European Parliament in 2009 and 2014. The thesis is divided into three parts. The first part is theoretical, which describes what is political marketing, describes the concepts of election campaigns and strategies. The next two sections are practical. In the first one elections are compared to the European Parliament in both years. In the next part of the thesis winning parties campaings in 2009 the ODS and the 2014 movement ANO 2011 are analyzed.
Keywords:
Election campaigns; Election to the Europen Parliament; Political marketing; Politický marketing; Volby do Evropského parlamentu; Volební kampaně
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44055