Original title:
Možnosti využití sociálních sítí pro podporu podnikání
Translated title:
Possibility of using social networks to support business
Authors:
Nešpor, Jan ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Chmelíček, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití sociálních sítí pro podporu podnikání a zvýšení konkurenceschopnosti dané společnosti. Teoretická část vymezuje základní pojmy, které úzce souvisí se sociálními sítěmi. První část je zaměřena na sociální média a jejich využití v českých, respektive evropských podnicích, což je následně podloženo statistickými údaji. Dále jsou charakterizovány nejpoužívanější světové sociální sítě a jejich praktické využití v rámci Competitive intelligence. Poslední kapitola teoretické části se zabývá analytickými nástroji, sloužící k monitoringu a analyzování sociálních sítí. Praktická část navazuje na teoretický základ práce a je tvořena z velké části detailní konkurenční analýzou největších konkurentů společnosti Antee, která mapuje chování těchto konkurentů na vybraných sociálních sítích. Hlavní výstup praktické části je založen na předešlé analýze a obsahuje návrh vhodné strategie pro úspěšný vstup společnosti Antee na sociální sítě.This thesis deals with the possibilities of using social networks for increasing the competitiveness of the company. The theoretical part defines basic terms that are closely related to social networks. First part is focused on social media and their usage in Czech or European companies which is supported by statistical data. Another part of the thesis focuses on the world most common social networks and their usage in relation to Competitive Intelligence. The last chapter of the theoretical part deals with analytics and monitoring tools. The practical part of the thesis contains competitive research on the company Antee and its major competitors in social networks usage. The main output of the practical part is based on the thorough analysis and it proposes strategy on a successful entrance into social networks for Antee.
Keywords:
analysis and monitoring of social networks; competitive analysis; competitive intelligence; Facebook; Social media; social networks; analýza a monitoring sociálních sítí; competitive intelligence; Facebook; konkurenční analýza; Sociální média; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45064