Original title:
Nástroje utváření pozitivního image
Translated title:
Tools creating a positive image of the company LITEX Ltd.
Authors:
Jirgesová, Markéta ; Nový, Ivan (advisor) ; Kašparová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je analýza firemní image vybrané společnosti. Zvolená společnost je LITEX s.r.o. Rozbor image této společnosti vychází z identifikace prvků, ze kterých se skládá firemní identita, a poté ze zjištění image vnímané spotřebiteli na českém trhu. Dalším cílem je zaměření se na znalost značky a celkové zhodnocení vnímání značky spotřebiteli na trhu. Pro úplnost práce je uvedeno i srovnání některých prvků s největšími konkurenty v odvětví. Práce je pro přehlednost rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části jsou představeny pojmy týkající se image společnosti a ve druhé neboli praktické části je představena společnost LITEX s.r.o. a analyzovány její marketingové a komunikační nástroje.The aim of this thesis is to analyze corporate image of a selected company. The selected company is LITEX Ltd. The analysis of image of the company is based on the identification of elements,which creates corporate identity, and then finding out the image perceived by consumers on the Czech market. Another goal is to focus on brand awareness and overall evaluation of brand perception by consumers on the market. The brand LITEX is comparedwith the largest competitors within in this industry. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The first part introduces the terms related to the company's image and in the second part is introduced LITEX Ltd. and analyzed its marketing and communication tools.
Keywords:
Image and corporate identity; marketing and communication tools; sportswear market; Image společnosti; marketingové a komunikační nástroje; trh se sportovním oblečením
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45156