Original title:
Marketingové strategie značek Coca-Cola, Pepsi a Kofola na českém trhu
Translated title:
Marketing strategies of the brands Coca-Cola, Pepsi and Kofola in the Czech market
Authors:
Tvrdý, Aleš ; Průša, Přemysl (advisor) ; Postler, Milan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce v první části charakterizuje pojmy značka a marketingová strategie, včetně jejich součástí. V druhé části pojednává o značkách Coca-Cola, Kofola a Pepsi a jejich prvcích, image, positioningu a marketingovém mixu. V závěrečné části jsou prezentovány výsledky dvou průzkumů - průzkumu v maloobchodu a průzkumu mezi spotřebiteli, které se zabývají analýzou třžní pozice daných značek a jejich vnímání spotřebiteli.This diploma thesis in the first chapter characterises the concepts of brand and marketing strategy including their main components. In the second chapter deals with the brands Coca-Cola, Pepsi and Kofola and their elements, image, positioning and marketing mix. In the final part, the results of two surveys are presented - a survey of the retail chains and a survey among consumers of those brands, which are dealing with analysis of the market positiong of those brands and their perception by the consumers.
Keywords:
Brand; Branding; Coca-Cola; Kofola; Marketing mix; Marketing strategy; Pepsi; Branding; Coca-Cola; Kofola; Marketingová strategie; Marketingový mix; Pepsi; Značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45023