Original title:
Analýza trhu kolových nápojů v ČR se zaměřením na značku Kofola
Translated title:
The analysis of cola-based soft drink market in the Czech Republic with a focus on Kofola brand
Authors:
Kupka, Jan ; Stříteský, Václav (advisor) ; Koudelka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Autor se v této diplomové práci zabývá analýzou trhu kolových nápojů na území České republiky, který se svou vnitřní podstatou výrazně odlišuje od standardu evropského trhů kolových nápojů. Hlavním cílem diplomové práce je charakterizovat trh kolových nápojů v České republice, identifikovat profily spotřebitelů předních značek kolových nápojů a zhodnotit spotřebitelské vnímání těchto značek. Dílčím cílem diplomové práce je porovnat podvědomé a skutečné chuťové preference a identifikovat rozpoznatelnost chutí jednotlivých testovaných kolových nápojů s částečným zaměřením na nápoj značky Kofola. K naplnění stanovených cílů autor využívá studie dat výzkumné agentury ACNielsen, analýzy dat výzkumného projektu MML-TGI, vlastního dotazníkového šetření spotřebitelů a slepého testu.The author of the thesis focuses on an analysis of cola-based soft drink market in the Czech Republic, which is by its internal structure different from the standard European market of such a kind.The main goal of the thesis is to describe the cola-based soft drink market in the Czech Republic in detail, identify profiles of cola-based soft drink consumers for the leading brands and evaluate consumer perception of these brands. The aim of the thesis is also to compare subconscious and real taste preferences and to identifiy taste recognizability of tested cola-based soft drinks with a focus on Kofola brand soft drink. To fulfill the goals of the thesis the author works with following datasources: a study of a market research company ACNielsen, the data analysis of research project MML-TGI, results of a consumer survey and of a blind taste test.
Keywords:
Brands; Cola-based soft drinks; Consumers; Taste preferences; Chuťové preference; Kolové nápoje; Spotřebitelé; Značky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46433