Original title:
Vernostný program ako nástroj zvyšovania lojality zákazníkov
Translated title:
Loyalty program as a tool that increases customer loyalty
Authors:
Mrvová, Lívia ; Tahal, Radek (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Predmetom tejto diplomovej práce je skúmanie vernostného programu ako nástroja udržania a zvyšovania lojality vybranej cieľovej skupiny zákazníkov k maloobchodným potravinovým reťazcom na Slovensku. Cieľovú skupinu predstavujú ženy staršie ako 15 rokov. Práca je členená na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť je venovaná definovaniu lojality, vernostného programu a s nimi súvisiacich pojmov. Taktiež je tu opísaná metodika realizovaného prieskumu, ktorý sa skladá z kvalitatívnej a kvantitatívnej časti. Praktická časť je zameraná na analýzu a vyhodnotenie informácií získaných z individuálnych hĺbkových rozhovorov a dotazníkového šetrenia. Jej súčasťou je aj priblíženie situácie na trhu maloobchodu. Cieľom práce je na príklade programu Tesco Club Card zistiť, či má vernostný program vplyv na lojalitu cieľovej skupiny. Práca si tiež kladie za úlohu určiť aké typy vernostných programov spotrebiteľky preferujú.Předmětem této diplomové práce je zkoumání věrnostního programu jako nástroje udržení a zvyšování loajality vybrané cílové skupiny zákazníků k maloobchodním potravinovým řetězcům na Slovensku. Cílovou skupinu představují ženy starší 15 let. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována vymezení loajality, věrnostního programu a s nimi souvisejících pojmů. Také je zde popsána metodika realizovaného průzkumu, který se skládá z kvalitativní a kvantitativní části. Praktická část je zaměřena na analýzu a vyhodnocení informací získaných z individuálních hloubkových rozhovorů a dotazníkového šetření. Její součástí je i přiblížení situace na trhu maloobchodu. Cílem práce je na příkladu programu Tesco Club Card zjistit, zda má věrnostní program vliv na loajalitu cílové skupiny. Práce si také klade za úkol určit jaké typy věrnostních programů spotřebitelky preferují.Diploma thesis deals with the topic of studying loyalty program which is considered as a tool of maintaining and increasing customer loyalty of chosen target group to food chain stores in Slovakia. The target group includes women aged more than 15. The thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical part defines loyalty, loyalty program and its related concepts. Research methodology consisting of qualitative and quantitative components is described in this part as well. Practical part is focused on analysis and evaluation of information obtained from in-depth interviews and questionnaire survey. Aim of the thesis is to find out whether loyalty program influences customer loyalty of the target group in a significant way. Loyalty program Tesco Club Card is used as a representative example. Another objective is to determine what type of loyalty programs consumers prefer.
Keywords:
loyalty; loyalty program; marketing research; loajalita; marketingový výzkum; věrnostní program
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45034