Original title:
Adaptacia marketingové strategie slovenské firmy pre český trh
Translated title:
Adjustment of marketing strategy of Slovak company on the Czech market
Authors:
Christov, Tomáš ; Král, Petr (advisor) ; Olšanová, Květa (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom diplomovej práce je zistenie potrebného rozsahu prispôsobenia marketingovej stratégie slovenskej spoločnosti na podmienky českého trhu a vypracovanie návrhov na zlepšenie konkrétnej stratégie. Práca detailne popisuje základné koncepcie medzinárodnej marketingovej stratégie, ich výhody a nevýhody, nástroje komunikačnej politiky využívané v medzinárodnom prostredí a jej vzťah k ostatným nástrojom marketingového mixu. Tieto teoretické znalosti sú následne použité na konkrétnu spoločnosť, ktorá vstúpila na český trh. Práca ďalej popisuje rozsah potrebnej adaptácie marketingovej stratégie spoločnosti na podmienky českého trhu na základe informácii poskytnutých priamo od vedenia spoločnosti na základe vykonaného dotazníkového šetrenia. V závere práce na základe vykonaného výskumu sú uvedené návrhy na zlepšenie celkovej stratégie spoločnosti, ktoré nemusia byť v úplnom súlade s jej firemnými cieľmi.Cílem diplomové práce je zjištění potřebného rozsahu přispůsobení marketingové strategie slovenské společnosti na podmínky českého trhu a vypracování návrhů na zlepšení konkrétné strategie. Práce detailně popisuje základní koncepce mezinárodní marketingové strategie, jejich výhody a nevýhody, nástroje komunikační politiky využívané v mezinárodním prostředí a jejich vztah k ostatním nástrojům marketingového mixu. Tito teoretické znalosti jsou následně použité na konkrétní společnost, která vstoupila na český trh. Práce dále popisuje rozsah potřebné adaptace marketingové strategie společnosti na podmínky českého trhu na základě informací poskytnutých přímo od vedení společnosti na zakladě vykonaného dotazníkového šetření. V závěre práce na základě vykonaného výzkumu jsou uvedeny návrhy na zlepšení celkové strategie společnosti, které nemusí být v plném souladu s jejími firemními cíli.The aim of the Diploma thesis is to find out the necessary extent to which Slovak company must adjust its marketing strategy to conditions on the Czech market and to work out proposals for improvement of the strategy. The thesis deals with basic approaches to international marketing strategy, their advantages and drawbacks, types of communication media used in international environment and the relationship between communication policy and the rest of the elements of marketing mix in detail. This theoretical knowledge is used in terms of particular company which entered the Czech market. The thesis thereinafter analyses the extent of necessary adjustment of marketing strategy of the company to conditions on the Czech market based on the information provided directly by the management of the company and conducted market research. At the end of the thesis there are proposals for improvement of the strategy of the company which do not have to be in total accordance with its company goals.
Keywords:
adjustment; communication policy; improvement; international environment; marketing mix; strategy; adaptace; komunikační politika; marketingový mix; mezinárodní prostředí; strategie; zlepšení
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44863