Original title:
Inovační trendy Business Intelligence a Big Data v modelu Design driven Innovation
Translated title:
Innovative trends of Business Intelligence and Big Data in the model of Design-driven Innovation
Authors:
Krčma, Marek ; Pour, Jan (advisor) ; Derfler, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Business Intelligence hraje zásadní úlohu v otázce hledání pravdy v podnikovém prostředí. S trendem stále rostoucího množství dat lze předpokládat také rostoucí význam analytických oblastí podnikové informatiky. Inovace jsou organizací World Economic Forum vnímány jako jediný z driverů, který z dlouhodobého hlediska vede k růstu životní úrovně ve společnosti. Tato práce spojuje 2 oblasti: inovace a analytickou oblast podnikové informatiky (Business Intelligence, Big Data). Hlavním cílem této práce je detailně zmapovat inovační tendence oblastí Business Intelligence a Big Data a klasifikovat je v modelu Design-driven Innovation. Práce také poskytuje širší pohled na inovační proces v podnicích a odkrývá vzájemnost inovačního procesu, produktivity práce a konkurenceschopnosti.Business Intelligence plays the crucial role in the question of serching for the truth in organizations. Trend of data growing defines the importance of analytical tools for organizations. Innovation is perceived as the only driver which leads to higher living standards in a society in the longterm run (according to the World Economic Forum). This thesis joins two areas: innovation and analytical field of business informatics (Business Intelligence, Big Data). The main goal of this thesis is to identify innovation trends of Business Intelligence and Big Data and to classify them using the Design-driven Innovation model. The thesis also provides a broad perspective of the innovation process in organizations and reveals the mutuality of innovation process, productivity and competitiveness.
Keywords:
Big Data; Business Intelligence; competitiveness; Design-driven Innovation; digital transformation; innovation; productivity; Big Data; Business Intelligence; Design-driven innovation; digitální transformace; inovace; konkurenceschopnost; produktivita
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44959