Original title:
Analýza propagace obcí na příkladech vybraných lokalit
Translated title:
Analysis of promotion capability of municipalities focused on specific locations
Authors:
Dopitová, Martina ; Vláčil, Jan (advisor) ; Macháčková, Lucie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na analýzu propagace vybraných měst. Jejím cílem je teoreticky i prakticky zmapovat a následně na konkrétních příkladech zhodnotit přístup měst a obcí k propagaci svých lokalit a v nich uskutečňovaných aktivit, a to jak směrem ke svým návštěvníkům, tak především ke svým obyvatelům. Teoretická část práce je zaměřena na vysvětlení základních pojmů a souvislostí spojených s propagací, marketingem měst a obcí a marketingovým mixem, jehož je propagace součástí. V praktické části práce je provedena analýza propagace ve sledovaných lokalitách a zároveň je zde i vyhodnocení její účinnosti. Celkově autorka práce došla k závěru, že přístup vybraných měst k jejich propagaci je na poměrně dobré úrovni. Přesto však autorka narazila na určité rezervy a pokusila se tak o navržení některých doporučení, která mohou být inspirací nejen pro samotná analyzovaná města, ale i pro ostatní města a obce.This thesis is focused on the analysis of propagation of selected cities. Its aim is to theoretically and practically describe and then on specific examples evaluate attitude of cities and municipalities to promote their localities and activities, both towards to its visitors, and especially to its inhabitants. The theoretical part is focused on explaining the basic concepts and contexts related to promotion and marketing techniques of cities and municipalities and also marketing mix, which is part of the promotion. Assessment of promotion methods applied in assessed locations and also evaluation of its effectiveness is performed in practical part of thesis. Overall, the author of the work concluded, that the approach of selected cities to promote them, reaches an acceptable level. Nevertheless, the author found some procedural reserves and tried to suggest some of the recommendations, which can be an inspiration not only for analyzed cities itself, but also for other cities and towns.
Keywords:
marketing mix; promotion; public sector marketing; village; marketing ve veřejném sektoru; marketingový mix; obec; propagace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46556