Original title:
Role marketingu v hudebním průmyslu se zaměřením na EDM a DJing
Translated title:
The role of marketing in music industry with focus on EDM and DJing
Authors:
Hrnčíř, Petr ; Černá, Jitka (advisor) ; Říha, David (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá vlivem marketingové komunikace na hudební průmysl se zaměřením na elektronickou taneční hudbu. V teoretické části jsou zpracovány základní pojmy vymezující marketingovou komunikaci. Následně je charakterizován vývoj elektronické taneční hudby od sedmdesátých let minulého století. Hlavním cílem práce je určit významné marketingové nástroje ve vymezené věkové skupině u potvrdit znalost této oblasti hudebního průmyslu. Praktická část se zaměřuje na výzkum popularity, určení cílové skupiny a také vyhodnocuje rozhovory se specialisty a umělci. Na základě získaných informací z dotazníkového šetření a rozhovorů je v poslední části práce navržena vlastní marketingová kampaň neznámého umělce.This thesis examines the influence of marketing communication on music industry with focus on electronic dance music. In theoretical part are processed basic terms defining marketing communication. Consequently is described development of electronic dance music from seventies. The main objective of this thesis is define important marketing tools in allotted age group and confirm knowledge of this area of music industry. The practical part is focused on the research of popularity, target group determination and also evaluates interview with specialists and artists. Base on the research results from questionnaires and interview the thesis also proposes own marketing campaign of unknown artist.
Keywords:
EDM artists; Electronic dance music; Marketing; Propagation; Social networks; EDM umělci; Elektronická taneční hudba; Marketing; Propagace; Sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46223