Original title:
Spotřební chování na trhu piva v České republice
Translated title:
Consumer behavior on the beer market in Czech Republic
Authors:
Navrátil, Jakub ; Koudelka, Jan (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce je zaměřena na spotřební chování Čechů ve vztahu k produktu, který má v České republice dlouhou tradici a je pro tuto zemi typický. Ve spotřebě piva se také Česká republika umisťuje na prvních příčkách v celosvětovém porovnání, a proto si tato práce klade za cíl odkrýt, zda existují faktory specifické právě pro Čechy, které tuto vysokou spotřebu způsobují. Zároveň se ale snaží nalézt i jiné rozdíly oproti obyvatelům Německa a Rakouska, a zjistit, zda jsou rozdíly mezi těmito zeměmi významné z marketingového hlediska. Závěry této práce tedy mohou být užitečné jak pro psychology sledující vztah lidí k alkoholu, tak pro firmy vyrábějící či dovážející pivní produkty z a do České republiky, Německa a Rakouska, kterým poskytnou užitečné informace pro tvorbu efektivní marketingové kampaně.This thesis is focused on consumer behavior of Czech people in relation to the product which has a very long tradition in Czech Republic and is for this country typical. In the beer consumption Czech Republic is often on the top of the list in the world comparison and that is why this thesis is trying to find out what are the factors specific for Czechs that are causing this. It is also focusing on other differences between Czechs, Germans and Austrians and find out, if these differences are important from marketing point of view. Conclusions of this thesis should be useful for psychologist intrested in alcohol related problems and for companies producing or importing beer products from and into Czech Republic, Germany and Austria, to which it may provide useful information for creating effective marketing campaign.
Keywords:
beer; consumer behavior; Czech Republic; pivo; spotřební chování; Česká republika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45799