Original title:
AUTORSKÁ ODĚVNÍ TVORBA NA ČESKÉM TRHU
Translated title:
Fashion designers on the Czech market
Authors:
Hinková, Barbora ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Haunerová, Klára (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce pojednává o české módní scéně. K pochopení celého trhu je nastíněn samotný vývoj módy. Práce se zabývá marketingem módních značek a je zaměřena především na marketing českých autorských značek nabízejících módu pro ženy. Česká módní scéna je zde podrobně rozebrána a je poukázáno na její slabiny, které je potřeba vylepšit. V souvislosti se zjištěnými skutečnostmi je zde nastíněno řešení, které by mělo české módní scéně pomoci.This Master's Thesis deals with the Czech fashion scene. Development of fashion is outlined in the introduction. It should help to understand the whole market. The work deals with marketing of fashion brands and focuses primarily on marketing Czech fashion brands offering fashions for women. Czech fashion scene is analyzed in detail and pointed out the weaknesses that need to be improved. In connection with the findings outlined here is a solution that should help Czech fashion scene.
Keywords:
communication mix; Czech fashion scene; fashion; fashion designer; fashion marketing concept; marketing tools; fashion marketing koncept; komunikační mix; marketingové nástroje; móda; módní návrhář; česká módní scéna
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46386