Original title:
Firemní design krajských a okresních měst ČR
Translated title:
Corporate Design of Regional and District Towns in the Czech Republic
Authors:
Havlíček, Jakub ; Přibil, Jiří (advisor) ; Zelená, Veronika (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na zanalyzování postoje krajských a okresních měst ČR ke své vizuální identitě. Zabývá se především manažerskými rozhodnutími, která města volila při tvorbě a implementaci vizuální identity. Vedle fakt spojených s vizuální identitou jako komplexním systémem tato práce vyhodnocuje i přístup měst k jednotlivým konstantám vizuální identity. Zvolenou metodou zde bylo dotazníkové šetření. Otázky byly pokládány kompetentním zástupcům příslušných městských orgánů.This diploma thesis is focused on the analysis of Czech regional and district capitals attitude of their visual identity. It deals especially with management decisions which had been chosen by capitals in the phase of creation and implementation of the visual identity. Next to the facts connected with visual identity as with a complex system, this thesis evaluates also an approach of the capitals to the particular elements of a vizual identity. As a method a questionnaire research had been used. The questions had been put to the competent representatives of appropriate capital bodies.
Keywords:
Corporate design; Corporate identity; logo; logomanual; symbol; Visual identity; Corporate design; Firemní design; logo; logomanuál; Vizuální identita; znak
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45505