Název:
Význam malých a stredných podnikov pre rozvoj zahraničného obchodu Slovenskej republiky
Překlad názvu:
The importance of SMEs for the development of foreign trade of Slovak Republic
Autoři:
Blažeková, Zuzana ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Hlavným cieľom mojej diplomovej práce je na základe vykonanej analýzy charakterizovať a kvantifikovať význam malých a stredných podnikov pre ekonomiku a zahraničný obchod Slovenska. Práca je rozdelená do štyroch kapitol. Prvá kapitola popisuje sektor malých a stredných podnikov a ich hlavné črty. Druhá kapitola sa zameriava na analýzu postavenia malých a stredných podnikov v ekonomike Slovenska.Zámerom tretej kapitoly je analyzovať význam malých a stredných podnikov pre zahraničný obchod Slovenska. Cieľom poslednej kapitoly je charakterizovať rôzne možnosti podpory dostupnej pre slovenské MSP.Hlavním cílem mé diplomové práce je na základě provedené analýzy charakterizovat a kvantifikovat význam malých a středních podniků pro ekonomiku a zahraniční obchod Slovenska. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola popisuje sektor malých a středních podniků a jejich hlavní rysy. Druhá kapitola se zaměřuje na analýzu postavení malých a středních podniků v ekonomice Slovenska. Záměrem třetí kapitoly je analyzovat význam MSP pro zahraniční obchod Slovenska. Cílem poslední kapitoly je charakterizovat různé možnosti podpory dostupné pro slovenské MSP.The main aim of my thesis is to characterize and quantify the importance of SMEs to the economy and foreign trade of Slovak Republic. The thesis is divided into four chapters. The first chapter describes SMEs sector and its main features.The second chapter focuses on the analysis of the position of SMEs in the economy of Slovakia.The third chapter analyzes the significance of SMEs for Slovakia's foreign trade. The aim of the last chapter is to characterize the various support options available for Slovak SMEs.
Klíčová slova:
MSP; SR; Zahraniční obchod; Foreign trade; Slovak Republic; SMEs
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/44515