Original title:
Politický marketing v ČR: komparace využití politického marketingu na komunální a senátní úrovni v roce 2014
Translated title:
Political marketing in the Czech Republic: comparison of application of political marketing on municipal and senate elections in 2014
Authors:
Mazurová, Sonja ; Dvořáková, Vladimíra (advisor) ; Müller, Karel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem "Politický marketing v ČR: komparace využití politického marketingu na komunální a senátní úrovni v roce 2014" se zabývá problematikou politického marketingu v současných senátních a komunálních volbách v říjnu 2014 v Praze. Práce je především analytického a deskriptivního charakteru. V první kapitole se nachází teoretický úvod do politického marketingu, jeho vznik a vývoj. Ve druhé kapitole jsou rozebrány nástroje politického marketingu, strategie při tvorbě politické kampaně, nové techniky v komunikaci s voličem a nastíněn je i politický branding společně s politickou reklamou. Třetí kapitola představuje pojem permanentní kampaně a jeho vlivu na volební kampaně a z toho plynoucí rostoucí profesionalitu volebních kampaní. Součástí je i charakteristika voleb do zastupitelstva z pohledu politického marketingu. Ve čtvrté kapitole autorka prezentuje jednotlivé zkoumané politické subjekty a v páté kapitole analyzuje volební kampaně.The submitted thesis "Political marketing in the Czech Republic: comparison of application of political marketing on municipal and senate elections in 2014 " concentrates on the analysis of application of political marketing on municipal and senate election campaigns in 2014. The thesis analyses in detail the tools that were used in campaigns. The first chapter defines the theory and origins of political marketing. The second chapter concentrates on tools, strategies and new ways of using political marketing. The third chapter introduces the term permanent campaign and its effects on growing professionalism in election campaigns. In the fourth chapter author presents researched political subjects and the last chapter analyses the election campaigns.
Keywords:
election campaign; municipal elections 2014; permanent campaign; political marketing; senate elections 2014; komunální volby 2014; permanentní kampaň; politický marketing; senátní volby 2014; volební kampaň
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44397