Original title:
Marketingová strategie firmy Henkel na českém a zahraničním trhu
Translated title:
Marketing strategy of Henkel corporation on domestic and foreign markets
Authors:
Hadová, Petra ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Nemeškalová, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná diplomová práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Henkel, konkrétně Divize pracích a čisticích prostředků. V první části této práce je představena společnost Henkel, její historie a aktuální vývoj. Další část práce je věnována vlastnímu dotazníkovému šetření. Před sestavením otázek do dotazníku byly stanoveny tři hypotézy, které měly výsledky šetření buď potvrdit, nebo vyvrátit. Pomocí dotazníku byla zkoumána znalost společnosti Henkel a jejích značek. Pro značku, která získala ze strany spotřebitelů nejhorší hodnocení, byly navrhnuty kroky marketingového mixu. Pro společnost Henkel bylo v závěrečné části práce navrhnuto několik doporučení, které by mohly společnosti pomoci v budoucích strategických krocích.The presented master thesis deals with the marketing strategy of Henkel corporation, specifically Division Laundry & Home Care. The first part of this work deals with introduction of Henkel, its history and current development. The second part is devoted to the questionnaire survey. Three hypotheses were specified before assembling the questions. The survey should inform me about Henkel's situation on the market and about its brands. The marketing mix will be recommended for the worst brand of Henkel's portfolio. Henkel will get several recommendations that could help the company in the future strategic steps. The conclusion summarizes the results, which I concluded. In the conclusion are solutions that could help minimize losses in the future.
Keywords:
Henkel company; marketing mix; marketing strategy; marketingová strategie; marketingový mix; společnost Henkel
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44544