Original title:
Analýza marketingového plánu společnosti ZOO Praha
Translated title:
The analysis of the marketing plan of company ZOO Prague
Authors:
Zavadilová, Jana ; Chylíková, Hana (advisor) ; Handlová, Anna (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce bylo zanalyzovat nejdůležitější body marketingového plánu podniku ZOO Praha a zhodnotit výsledky a poznatky nabyté v průběhu analýzy. Součástí práce jsou návrhy nových marketingových cílů, které by mohly podpořit současnou marketingovou činnost společnosti. První dvě kapitoly jsou zaměřeny na teoretické vymezení pojmů a následující kapitoly se věnují dílčím analýzám. Například analýze makroprostředí a mikroprostředí. Práce obsahuje také dotazníkové šetření, podpořena je i mystery shoppingem.The aim of this diploma thesis was to analyze the most important points of the marketing plan of the company ZOO Prague and evaluate the results and lessons learned during the analysis. The work also contains proposals of new marketing objectives, which could enhance current marketing activities of the company. The first two chapters focus on the theoretical definitions and the following chapters deal with partial analyzes. For example, the analysis of macro and micro (environment). The thesis also includes an own survey, supported by mystery shopping.
Keywords:
marketing plan; micro and macro analysis; SWOT analysis; analýza mikroprostředí a makroprostředí; marketingový plán; návrhy nových cílů
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44735