Original title:
Vztah návštěvníků destinace k certifikovaným regionálním produktům (Polabí)
Translated title:
Attitude of visitors of a destination to certified regional products (Polabí region)
Authors:
Šourková, Natálie ; Jarolímková, Liběna (advisor) ; Valentová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je charakterizovat vztah návštěvníků regionu Polabí a obecně potenciálních spotřebitelů k certifikovaným regionálním produktům, které získaly značku v rámci systému značení pod záštitou Asociace regionálních značek. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje cestovní ruch ve vztahu k regionu, jeho přínosy i dopady a seznamuje čtenáře s problematikou jeho udržitelného rozvoje. Dále představuje národního koordinátora značení - Asociaci regionálních značek, její činnost a specifika značení v regionu Polabí. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření mezi potenciálními spotřebiteli, výrobci a prodejci certifikovaných produktů nesoucích značku Polabí regionální produkt. Získané informace jsou zde prezentovány a jsou z nich vyvozeny cenné poznatky a závěry vypovídající o vztahu potenciálních spotřebitelů k označeným produktům. Na základě toho jsou potom navrženy další možnosti rozvoje systému značení regionálních produktů v Polabí.The aim of the thesis is to describe the attitude of the region Polabí visitors and the potential consumers generally towards the certified regional products which were branded within the system under the patronage of Association of Regional Brands. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part defines tourism in relation to region, it's benefits and impacts and deals with the problem of it's sustainable development. It also presents the national coordinator of branding - Association of Regional Brands, it's activities and the specifics of branding in Polabí region. The practical part is based on a survey among potential consumers, producers and official sellers of certified products bearing the brand Polabí regionální produkt. The information obtained and presented provides valuable insights concerning the relationship of potential consumers to the certified regional products. On this basis, other possible ways of the development of the branding system in Polabí are suggested.
Keywords:
Association of Regional Brands; certified regional product; Polabí region; regional branding; sustainable tourism; Asociace regionálních značek; certifikovaný regionální produkt; region Polabí; regionální značení; udržitelný cestovní ruch
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44468