Original title:
Brand management vybrané značky
Translated title:
Brand management- The process of managing the brand Maybelline New York in the fragrance market
Authors:
Schejbalová, Lenka ; Průša, Přemysl (advisor) ; Příhodová, Lucie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá tématem brand managementu, konkrétně řízením značky při rozšíření výrobkové řady. Vybranou značkou, na kterou je proces brand managementu prakticky aplikován, je Maybelline New York, spotřební kosmetická značka náležící do portfolia firmy L'Oréal. Cílem práce je navrhnout a popsat proces řízení této značky při extenzi na trh parfémů. Praktická část zahrnuje sekundární výzkum (analýza současného řízení značky Maybelline New York a analýza trhu parfémů) a primární výzkum (zaměřený na chování cílové skupiny na trhu parfémů a na znalost a postoje ke značce Maybelline New York). Na bázi zjištěných informací je poté rozhodnuto o vhodnosti extenze značky na trh parfémů a je navržen a popsán model pro její řízení na tomto trhu včetně stanovení vize, identity a positiongu značky a navržení komunikační strategie.Thesis deals with the topic of brand management, specifically brand management of the product line extension. The selected brand for the practical application of the process of brand management is Maybelline New York, consumer cosmetic brand belonging to the company's portfolio of L'Oréal. The goal is to design and describe the process of management of this selected brand for the extension in the fragrance market. The practical part includes desk research (analysis of contemporary brand management of Maybelline New York and fragrance market analysis) and primary research (focusing on the behavior of target group on the fragrance market and their knowledge and attitudes to this brand. Based on the information gathered by the research the appropriateness of brand extensions on fragrance market is determined and a model for the brand management on this market is designed and described, including setting the brand vision, brand identity, positioning and communication strategy.
Keywords:
brand; brand management; fragrance market; Maybelline New York; brand management; Maybelline New York; trh parfémů; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23279