Original title:
Pozice Škoda Auto a.s. na světových trzích a její růstová strategie
Translated title:
Position of Škoda Auto a.s. in the world markets and its growth strategy
Authors:
Koutňák, Michal ; Vošta, Milan (advisor) ; Kadera, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá novou růstovou strategií společnosti Škoda Auto a.s., která má za cíl navýšit prodeje na více než 1,5 mil. vozů ročně do roku 2018. Tato růstová strategie je postavena na čtyřech pilířích: prodej vozů vyšší než 1,5 milionu zaměřený na trhy EU a RIC, profitabilita a finanční síla, strategické zaměření na poměr ceny/hodnoty, praktičnost a prostornost a nakonec špičkový zaměstnavatel s globálním poolem talentů. Cílem je analýza celé růstové strategie. Práce je rozdělena do tří kapitol. Úvodní kapitola se zaměřuje na historii automobilového průmyslu. Druhá kapitola se zabývá současným stavem automobilového průmyslu a v poslední části jsou rozebrány jednotlivé pilíře nové růstové strategie.The diploma thesis deals with a new growth strategy of the company Škoda Auto a.s., which aims to increase sales to over 1.5 mil. cars a year by the year 2018. This growth strategy is based on four pillars: sales over 1.5 million vehicles targeting on EU and RIC-markets, profitability and financial strength, strategic "spearhead" focused on price/value, practicality and spaciousness and eventually top employer with global talent pool. The goal is to analyze the whole growth strategy. The work is divided into three chapters. The introductory chapter focuses on an automotive history. The second chapter deals with the current situation of the automotive industry and the last part analyzes the particular pillars of the new growth strategy.
Keywords:
1,5 million delivered vehicles; EU and RIC-markets; growth strategy; Škoda Auto a.s.; 1,5 mil. prodaných vozů; růstová strategie; trhy EU a RIC; Škoda Auto a.s.
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44455