Název:
Nation Branding of Developing Countries
Překlad názvu:
Nation branding rozvojových zemí
Autoři:
Sendrea, Veronica ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; De Castro, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] This Master's thesis focuses on nation branding in developing countries. Nation branding is an emerging discipline that aims to build and improve a nation's image through the application of marketing techniques. The aim of the thesis is to contextualize the nation branding of developing countries within the broader framework of the theory and practice of nation branding and development studies. The thesis is structured into three chapters. The first chapter offers an introduction into the theory and practice of nation branding and the critique attached to it. The second chapter then looks at how nation branding fits into the wider context of development studies, and the scale of its relevance for developing countries with a special focus on its application for export, FDI and tourism promotion and its significance in development co-operation. The last chapter is dedicated to case studies of application of nation branding in two developing countries: Uruguay and Thailand. The conclusion sums up the results.Diplomová práce se zabývá nation brandingem rozvojových zemí. Nation branding je nově vznikající disciplína, která se zaměřuje na budování a zlepšování obrázu země aplikací marketingových technik. Cílem práce je kontextualizace nation brandingu rozvojových zemí v širším rámci teorie a praxe nation brandingu a rozvojových studií. Práce je strukturována do tří kapitol. První kapitola nabízí úvod do teorie, praxe a kritiky nation brandingu. Druhá kapitola se věnuje tomu, jak nation branding zapadá do širšího kontextu rozvojových studií se zaměřením na jeho aplikace v podpoře exportu, PZI a cestovního ruchu, a jeho význam v rozvojové spolupráci. Poslední kapitola představuje případové studie aplikace nation brandingu ve dvou vybraných rozvojových zemích: Uruguay a Thajsko. Na závěr jsou shrnuté hlavní výsledky práce.
Klíčová slova:
nation branding; národní značka; podpora cestovního ruchu; podpora exportu; podpora PZI; rozvojové země; Thajsko; Uruguay; developing countries; export promotion; FDI promotion; nation brand; nation branding; Thailand; tourism promotion; Uruguay
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/44383