Original title:
Mezinárodní obchodní zastoupení
Translated title:
The International Commercial Agency
Authors:
Hudíková, Jana ; Švarc, Zbyněk (advisor) ; Almásy, Karel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá možnostmi získávání cizích trhů, zejména institutem obchodního zastoupení. Je zde rozebrána jeho právní úprava, jak z hlediska mezinárodního, tak i komunitárního a vnitrostátního. Velká pozornost je věnována osobě obchodního zástupce, jeho právům a povinnostem, stejně tak jako požadavkům na něj a kritériím jeho výběru. V závěru samotné práce jsou již rozhodnuté případy Soudním dvorem EU, které se týkají problematiky obchodního zastoupení. Cílem práce je posouzení možných variant získávání cizích trhů, zejména pak obchodního zastoupení a jeho komplexní zhodnocení včetně všech jeho dalších atributů.Diploma thesis deals with the options obtaining of foreign markets, especially by institute of agency. There is also analysis the legislation, both in terms of international, community as well as national law . Great attention is paid to the person of commercial agent, his rights and obligations, as well as the demands on him and his selection criteria. In the conclusion of the thesis are already mentioned cases decided by the Court of Justice of the EU, which relate to issues of agency. The objective of the work is to assess the possible variants acquisition of foreign markets, especially the agency and its comprehensive evaluation including all of its other attributes.
Keywords:
agency; commercial agent; contract; foreign market; independent enterpreneur; principal; nezávislý podnikatel; obchodní zastoupení; obchodní zástupce; smlouva; zahraniční trh; zastoupený
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44203