Original title:
Affiliate marketing a analýza affiliate programu dané společnosti v ČR
Translated title:
Affiliate marketing and the affiliate program analysis in the Czech company
Authors:
Veselý, Jan ; Procházková, Markéta (advisor) ; Sajko, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Podnikatelé a obchodníci vyžadují, aby finanční prostředky, které vkládají do reklamy, přinesly vždy kýžený efekt -- tedy nové zákazníky, objednávky, tržby. Přesně to umožňuje affiliate marketing. Cílem této diplomové práce je popsat affiliate marketing (druh výkonnostní reklamy na internetu) z pohledu obchodníka a dále zhodnotit, že je tato forma propagace vhodná pro konkrétní českou společnost. Nebude chybět ani návrh, způsob realizace a popis správy tzv. affiliate programu.Bussinessmen, companies and traders put money into advertising. But they require these ads to bring the desired effect -- i.e. new customers, sales, revenues. Affiliate marketing allows exactly all of that. The objective of this diploma thesis is to describe the affiliate marketing (kind of performance advertising on the internet) from the perspective of the advertiser and further evaluate affiliate marketing as a suitable form of promotion for a particular Czech company. There will also be the affiliate program analysis, its realization and description of affiliate program management.
Keywords:
affiliate marketing; affiliate program; digital marketing; affiliate marketing; affiliate program; online marketing; provizní systém
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44116