Original title:
Analýza marketingové strategie společnosti STOCK Plzeň- Božkov s.r.o.
Translated title:
Analysis of the marketing strategy in STOCK Plzeň-Božkov s.r.o.
Authors:
Krčilová, Jana ; Boučková, Jana (advisor) ; Mucha, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je vyhodnocení současné marketingové strategie společnosti STOCK Plzeň-Božkov s.r.o. s důrazem na značku Fernet Stock, která působí na trhu hořkých a bylinných likérů, a navržení případných doporučení na její vylepšení se zacílením na mladé spotřebitele. Nejprve je vytvořen teoretický základ pro pochopení marketingové strategie, analýzy vnějšího a vnitřního prostředí, hodnoty značky a marketingové komunikace. Pro splnění cíle byl proveden primární i sekundární výzkum. Primární data byla získána on-line dotazníkovým šetřením a terénním výzkumem. Ze získaných údajů byl zanalyzován celý trh lihovin v České republice se zaměřením na trh hořkých a bylinných likérů. Dále byla zanalyzována marketingová strategie značky Fernet Stock vycházející z teoretického základu a obou výzkumů. Na závěr byla navržena doporučení pro implementaci do stávající marketingové strategie.The aim of this thesis is to evaluate current marketing strategy in STOCK Plzeň-Božkov s.r.o. with emphasis on Fernet Stock brand, which is acting on herbal and bitter liqueurs spirits market, and to suggest appropriate recommendations for its improvement with focus on young consumers. At first the theoretical basis is defined to understand a concept of marketing strategy, analysis of external and internal environment, brand equity and marketing communication. To achieve the main objective, the primary and secondary research was carried out. The primary data were obtained by on-line consumer survey and field research. Based on these data the whole spirits market of Czech Republic was analysed with emphasis on herbal and bitter liqueurs spirits market. Furthermore, there was a Fernet Stock brand marketing analysis based on data from theoretical basis and both researches. The conclusion contains suggested recommendations to be implemented in current marketing strategy.
Keywords:
Brand; Fernet Stock; Marketing; Marketing communication; Marketing strategy; Fernet Stock; Marketing; Marketingová komunikace; Marketingová strategie; Značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44046