Název:
Implementace BI v oblasti geolokačních dat
Překlad názvu:
Implementation of BI in the field of geolocation data
Autoři:
Rosenberger, Tomáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá teoretickými a praktickými aspekty implementace Business Intelligence v oblasti geolokačních dat s důrazem na návrh a implementaci datové architektury a tvorbu dynamických dashboardů. Celá problematika je popsána na vývoji nástroje pro analýzu geolokačních dat, na němž se autor podílel spolu s dalšími členy kompetenčního centra Retail Analytics - Ondřejem Funiokem, Vilémem Kalusem a Martinem Matějkou. V úvodu práce jsou popsána obecná teoretická východiska Business a Location Intelligence, na která navazuje popis základních úloh práce s geolokačními daty - uchování dat v relačních databázích, zpracování dat mapovými servery a prezentace dat. Jednotlivé úlohy jsou popsány na praktických příkladech a využívají softwarové nástroje určené pro podporu těchto úloh. V další části práce je představen projekt vývoje nástroje pro analýzu geolokačních dat, který je vytvářen v kompetenčním centru Retail Analytics na Vysoké škole ekonomické v Praze. V druhé polovině práce je popsán návrh a implementace datové architektury vyvíjeného nástroje, na který navazuje popis implementace frontendové části tohoto nástroje spočívající v tvorbě knihovny pro tvorbu dynamických dashbordů prezentující geolokační data.The thesis deals with the theoretical and practical aspects of implementation of Business Intelligence in a field of geo-location data with emphasis on the design and implementation of data architecture and the development of dynamic dashboards. The whole issue is described on the development of a tool for the analysis of geo-location data, on which the author participated with other members of the Competence Center Retail Analytics - Ondrej Funiok, Vilem Kalus and Martin Matejka. The first part of the thesis describes the theoretical bases of Business and Location Intelligence, which is followed by a description of the basic tasks of working with geo-location data - data storage in relational database management systems, data processing by map servers and data presentation. Individual tasks are described with practical examples and use software tools to support these tasks. The next section presents the project of development tool for the analysis of geo-location data that is created in the Retail Analytics Competence Center at the University of Economics, Prague. The second part of the thesis describes the design and implementation of the data architecture of developed tool, which is followed by a description of the frontend portion of the tool consisting of the implementation of a library for creating dynamic Dashboards to present geo-location data.
Klíčová slova:
Business Intelligence; geolokační data; Geoserver; Location Intelligence; Mondrian; OpenLayers; PostGIS; Business Intelligence; geo-location data; Geoserver; Location Intelligence; Mondrian; OpenLayers; PostGIS
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/43981