Original title:
Význam značek ve spotřebním chování a životním stylu
Translated title:
The importance of brands in consumer behaviour and lifestyle
Authors:
Breburda, Tomáš ; Koudelka, Jan (advisor) ; Tahal, Radek (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je postižení některých dopadů značky do formování životního stylu a chování spotřebitelů, zhodnocení jejich marketingového významu a doporučení pro marketingovou orientaci vybraných značek. Prostředkem k dosažení tohoto cíle byla analýza agenturních dat z projektu MML TGI a primárních dat z vlastního dotazníku. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že značky jsou pro spotřebitele a jejich životní styl v současnosti velmi důležité a spotřebitelé se s nimi v extrémních případech i ztotožňují.The aim of the bachelor thesis is to determine some of the brand's impacts into lifestyle formation and consumer behaviour, to evaluate marketing significance of those impacts and to form a recommendation for a marketing orientation of selected brands. This was achieved through the data analysis of MML TGI project and of an own survey. Carried out the research it was found the brands are highly imporant for consumers and their lifestyle and that in some extreme cases the consumers also identify themselves with the brands.
Keywords:
brand; brand perception; consumer; consumer behaviour; lifestyle; marketing; MML TGI; marketing; MML TGI; spotřebitel; spotřební chování; vnímání značky; značka; životní styl
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43027