Název:
Vývoj reklamy a marketingu automobilového průmyslu od 2. poloviny 20. století až po současnost
Překlad názvu:
The evolution of advertising and marketing in the automotive industry from the second part of the 20th century until today.
Autoři:
Míka, Matyáš ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Ryška, Přemysl (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je posoudit vývoj reklamy a marketingu v oblasti automobilového průmyslu. Jsou řešeny především využívané apely v dobových reklamách na různých geograficky odlišných trzích a u jednotlivých automobilových značek. Práce je uvedena teoretickou částí, obsahující potřebnou teorii k porozumění řešené podstaty. Následuje metodologická pasáž, zachycující postupy užité v dalších kapitolách. Zvolený problém je vyřešen v praktické části, kde jsou analyzovány skutečnosti mající vliv na reklamu a její vývoj v automobilovém průmyslu. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že užité apely se v průběhu let vyvíjejí a jsou značně ovlivňovány okolními, především ekonomickými faktory. Byly také prozkoumány konkrétní dopady reklamy značky Škoda od roku 1989 do roku 2013. Na základě zjištěných údajů je tedy možné jasně definovat vývoj reklamy, její vliv a strukturu sdělení ve sledovaném období.The aim of this study is to assess the development of advertising and marketing in the automotive industry. The historical appeals are mainly dealt with in relation to geographically different diverse markets and individual car brands. The work is opened by a theoretical part, containing the necessary theory to understand the essence solved. The following methodological passage is showing the procedures used in next chapters. Selected issue is resolved in the practical part, where are analyzed facts affecting the advertising and its development in the automotive industry. Conducted research revealed that the appeals were evolving through the chosen years (1950-2013) and were greatly influenced by the surrounding factors, mainly economic. The impact of the Škoda advertising during years 1989-2013 was also very thoroughly resolved. Based on the available data, it is possible to define the evolution of advertising, its influence and the structure during the chosen period.
Klíčová slova:
automobilový; historie; reklama; vývoj; advertising; automotive; history
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/43026