Original title:
Nová média v komunitní komunikaci
Translated title:
New Media in Communication within Communities
Authors:
Šedivý, Jan ; Pavlíček, Antonín (advisor) ; Matuštík, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Úvodní část práce se zabývá v současnosti probíhající změnou společenského komunikačního paradigmatu. Je zde čtenáři poskytnut teoretický úvod rozebírající nová média, koncept webu 2.0 a fenomén sociálních sítí. Dále se autor zabývá možnostmi integrace jednotlivých služeb webu 2.0 a s tím spojenými otázkami bezpečnosti a soukromí, legislativy a otevřenosti takového systému. V druhé části práce je popsán reálný případ virtualizace komunity soustředěné okolo klubu dětí a mládeže. Autor prezentuje analýzu cílových skupin komunikace ve zkoumané komunitě a jednotlivé druhy používaných sdělení. Dále je popsán probíhající projekt spuštění webového portálu složeného ze služeb webu 2.0, dílčí výsledky pilotního provozu tohoto řešení a navržen plán dalších etap integrace.Opening part of this paper is dedicated to the ongoing shift in social communication paradigm. An introduction to the subject of new media, web 2.0 concepts and social network sites phenomenon is followed by a discussion of integration possibilities of particular web 2.0 services. Some concerns about privacy, security, legislative framework and general openness of such system are discussed afterwards. A real case study of community virtualization process is introduced in the second part of this thesis. The case takes place in community of local non-profit club of youth and children. First, it is carried out an analysis of the communication receiver groups and the message types. We also describe the ongoing project of launching a new web site (made from several integrated web 2.0 services) and partial results of pilot implementation. Finally, the plan of the next integration steps is designed.
Keywords:
communication; community; internet; marketing; new media; non-profit organization; publishing; service integration; social networks; web 2.0; integrace služeb; internet; komunikace; komunita; marketing; nezisková organizace; Nová média; publikace; sociální síť; web 2.0
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23236