Original title:
Vnímání reklamy a in-store komunikace českým spotřebitelem
Translated title:
The perception of advertisement and in-store communication by Czech consumer
Authors:
Kozel, Adam ; Horová, Olga (advisor) ; Tyll, Ladislav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je analyzovat současnou pozici reklamy v masmédiích a in-store komunikace na českém trhu a současně na základě provedeného marketingového výzkumu zhodnotit způsob, jakým jsou tyto dvě formy komunikačního mixu vnímány v očích běžných českých spotřebitelů. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se zaměřuje na základní pojmy, rozdělení, příklady z praxe, znaky a fungování reklamy, stejně jako in-store komunikace na tuzemském trhu. V druhé části práce je kladen důraz především na praktickou implementaci těchto zkoumaných skutečností do primárního dotazníkového šetření tak, aby mohlo dojít k ověření a zhodnocení těchto teoretických informací v praxi prostřednictvím odpovědí respondentů. Závěr práce shrnuje dosažené výsledky, hodnotí naplněnost cílů práce, formuluje doporučení a analyzuje data získaná z provedeného marketingového výzkumu.The main aim of this bachelor thesis is to analyse the contemporary position of advertisement in mass media and in-store communication on the Czech market and simultaneously, based on carried out marketing research, evaluate the way how Czech consumers perceive these two forms of communication mix. The thesis is divided into two parts. The theoretical part focuses on basic terms, division, practical examples, characteristic feature and function of advertisement and in-store communication on the Czech market. In the second part, the emphasis is placed on practical implementation of these examined actualities into primary survey in order to enable the verification and evaluation of the theoretical information in practice though the answers of the respondents. The conclusion summarizes the achieved results, evaluates repletion of goals, makes recommendations and analyses the data obtained from the conducted marketing research.
Keywords:
advertisement; in-store communication; marketing research; POP promotion; retail; in-store komunikace; maloobchod; marketingový výzkum; POP prostředky; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40397