Název:
Dobrovolnictví jako nástroj kultivace lidského kapitálu a firemní kultury
Překlad názvu:
Volunteering as a Tool for Cultivating the Human Capital and Corporate Culture
Autoři:
Pudilová, Helena ; Sedláková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Havlová, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním předmětem této diplomové práce je zhodnocení firemního dobrovolnictví z hlediska jeho možného využití jako nástroje rozvoje zaměstnanců a zlepšení firemní kultury. První kapitoly se věnují teoretickým východiskům a představení konceptu společenské odpovědnosti firem, firemního dobrovolnictví, práce s lidskými zdroji a firemní kulturou. Práce mapuje obecnou znalost pojmu firemní dobrovolnictví mezi potenciálními zaměstnanci (studenty). Zjišťuje jejich zájem či nezájem o zapojení se do firemního dobrovolnictví v budoucnu. Práce zjišťuje od manažerů a zaměstnanců firem, které se do firemního dobrovolnictví zapojují, jeho hlavní přínosy i nevýhody. Cílem je zjistit, zda firemní dobrovolnictví napomohlo zaměstnancům k jejich rozvoji či firmě ke zlepšení firemní kultury. Práce se zaměřuje také na zjištění zájmu o firemní dobrovolnictví u zaměstnanců firem, které se do konceptu nezapojují.The main subject of this thesis is the evaluation of corporate volunteering in terms of its possible use as an instrument for staff development and improving corporate culture. The first chapters deal with theoretical solutions and the introduction of the concept of corporate social responsibility, corporate volunteering, working with human resources and corporate culture. The work charts the general knowledge of the concept of corporate volunteering among potential employees (students). Determine their interest or lack of interest in engaging in corporate volunteering in the future. The work investigates from managers and employees of companies that are involved in corporate volunteering, its main benefits and disadvantages. The aim is to determine whether corporate volunteering to help employees develop their enterprise or to improve the corporate culture. The work also focuses on finding interest in corporate volunteerism among employees of companies that do not engage the concept.
Klíčová slova:
firemní dobrovolnictví; firemní kultura; lidský kapitál; společenská odpovědnost firem; corporate culture; corporate social responsibility; corporate volunteering; human capital
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/40365