Original title:
Perspektiva vstupu Hershey na český trh
Translated title:
Perspective of the entry of the Hershey Company on the Czech market
Authors:
Neumanová, Lucie ; Khelerová, Vladimíra (advisor) ; Vojtíšek, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce si klade za úkol zjistit, zda má společnost Hershey, tradiční americký výrobce čokoládových výrobků, šanci uchytit se na českém trhu. V úvodní části jsou představeny metody marketingové situační analýzy a výzkumné metody trhu. V další části práce je představena společnost Hershey, její marketingový mix a hlavní konkurenti na trhu. Analytická část práce zkoumá preference českých spotřebitelů při nákupu čokoládových výrobků a jejich postoj k rozšíření sortimentu čokoládových výrobků příchodem nového výrobce čokolády. V závěrečné části práce jsou firmě poskytnuta doporučení, které vyplývají z analytické části práce.The main goal of the Master's thesis is to find out if the Hershey Company, a traditional American producer of chocolate products, has a chance to succeed on the Czech market. In the first section we are introduced to methods of marketing situation analysis and market research. In the next part of the thesis is described the Hershey Company, its marketing mix and main competition on the market. The analytic part researches preferences of Czech consumers when buying chocolate products and also their attitude to broaden range of chocolate products caused by the entry of a new chocolate producer. The final part of the thesis provides recommendations for the company that result from analytic part of the Master's thesis.
Keywords:
candy market; Hershey; market research; marketing situation analysis; Hershey; marketingová situační analýza; průzkum trhu; trh cukrovinek
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40291