Original title:
Vplyv reklamných stratégií firiem na tržnú konkurenciu.
Translated title:
The impact of the companies'advertising strategies on the competition
Authors:
Miňová, Lýdia ; Zemplinerová, Alena (advisor) ; Šlajs, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Reklama ako jeden z nástrojov marketingového mixu má pozitívny vplyv na tržby a diferencuje produkt od konkurencie. Podľa školy tržnej sily, reklama zároveň prispieva k k rozdielu v nákladových podmienkach firiem, vytvára abnormálne zisky plynúce z predaja produktov alebo služieb a je schopná prístup do odvetvia zamedziť. Otázkou preto je, či reklama môže mať tento vplyv na konkurenciu v odvetví. Cieľom práce je poukázať na základné prístupy k reklame v ekonómických teóriách a na základe dostupných empirických štúdií bližšie popísať a definovať rozdiely v jednotlivých prístupoch. Vplyv reklamy na základné ekonomické ukazovatele je analyzovaný vo vlastnej empirickej štúdii na trhu čokoládových tyčiniek a máčaných a polomáčaných oblátok.Reklama jako jeden z nástrojů marketingového mixu má pozitivní vliv na tržby a diferencuje produkt. Podle školy tržní síly přispívá reklama zároveň k rozdílu v nákladových podmínkách firem, vytváří abnormální zisky, které plynou z prodeje produktů nebo služeb a je schopná přístup do odvětví zamezit. Otázkou proto je, jestli reklama může mít tento vliv i na konkurenci v odvětví. Cílem práce je poukázat na základní přístupy k reklamě v ekonomických teoriích a na základě dostupných empirických studií blíže popsat a definovat rozdíly v jednotlivých přístupech. Vliv reklamy na základní ekonomické ukazatele je analyzovaný ve vlastní empirické studii na trhu čokoládových tyčinek, máčených a polomáčených oplatek.The advertising as one of the tools of the marketing mix has positive influence on sales and is differenciating the product from competition. According to persuasive view the advertising contributes to the differences in firms' cost conditions, creates abnormal profit and is able to deter the entry into the market. The question is whether the advertising can have such a influence on competition at the market.The goal of the thesis is to introduce the major views on advertising in economic theories and based on available emprical studies to define and describe the major differences in the views. The impact of advertisng on perfomance indicators is analyzed in own empirical study for the market of chocolate bars, covered and partially coverd wafers.
Keywords:
advertising; barriers to entry; competition; informative view; persuasive view; bariéry vstupu; konkurence; reklama; škola konkurence; škola tržní síly
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39860