Název:
Vývoj vysokoškolského vzdělávání v ČR od devadesátých let minulého století
Překlad názvu:
Development of higher education in the Czech Republic since the nineties of the last century
Autoři:
Pačes, Ota ; Poláková, Olga (vedoucí práce) ; Chmelová, Pavla (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem každé z rozvinutých zemí je patřit v oblasti vzdělávání k předním světovým mocnostem. Česká republika si v posledních dvou dekádách prošla na úrovni terciárního vzdělávání významným vývojem. Práce z historického hlediska analyzuje vývoj českého vysokého školství od doby posledních let normalizace až po současnost. Dále se zaměřuje na vypořádání se s jevem masifikace vzdělávání, v pozdějších letech s vlivy evropské integrace a proměnlivostí demografického vývoje. Cílem práce je analýza tuzemských výkonových ukazatelů vysokého školství, cílící především na počty studentů, síť institucí, ve kterých se vzdělávají a na dosaženou úroveň vzdělání. Práce dále nabízí komparaci výkonových a finančních ukazatelů s vyspělými zeměmi OECD a na závěr analyzuje aktuální stav a trendy oblasti financování českého terciárního vzdělávacího systému. Podstatou práce je ucelené zhodnocení posledních dvou desetiletí v oblasti terciárního vzdělávání.The aim of each of the developed countries in the field of education includes belonging to the world's leading powers. Although the importance and value of education in the Czech Republic changed over time, education has become increasingly more important and always contributed significantly to the socio-economic development of the society. This thesis analyzes the development of Czech higher education from a historical perspective since the last years of normalization to the present. It also focuses on dealing with the phenomenon of massification of education, in later years, with influences of European integration and the variability of demographic trends. The aim of the thesis is to analyze the performance indicators of domestic higher education, aiming primarily on the number of students, the network of institutions, in which they are educated, and the level of education they achieve. The thesis also includes a comparison of the performance and financial indicators with the developed OECD countries and the conclusion analyzes the current status and trends in the financing of the Czech tertiary education system. The essence of the thesis is a comprehensive evaluation of the last two decades in the field of tertiary education.
Klíčová slova:
analýza; demografický vývoj; financování; terciární vzdělávání; analysis; demographics; financing; tertiary education
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/43507