Original title:
Marketingové řízení obchodních firem, budování efektivních kooperací s využitím konceptu Category managementu
Translated title:
Marketing Management of Business Firms, Building Effective Collaborations Using the Concept of Category Management
Authors:
Čapek, Michal ; Hesková, Marie (advisor) ; Ezrová, Hana (referee) ; Lieskovská, Vanda (referee) ; Rozmahel, Petr (referee) Document type: Doctoral theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Disertační práce prezentuje teoretické přístupy ke category managementu, včetně definice jeho základního osmistupňového procesu. Implementace category managementu je uvedena na příkladech firmy Coca-Cola, které dokládají funkčnost navržené metodiky a cílů z úvodu této práce.Dissertation presents theoretical approaches to category management including the definition of its 8-step process. The implementation of category management is shown on examples of the Coca-Cola company, which support functionality of suggested methodology and objectives from the beginning of this dissertation.
Keywords:
category management; category management - Coca-Cola - non-alcoholic beverages; merchandising; planograms; space management; category management; management řízení kategorií - Coca-Cola - nealkoholické nápoje; merchandising; plánogramy; space management
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43808