Original title:
Televizní reklama a její tvorba v ČR na příkladu společnosti Armada Films s.r.o.
Translated title:
Television advertising and its production of the Czech Republic to the example of Armada Films Ltd. Company
Authors:
Janovcová, Zuzana ; Hanzlík, Jan (advisor) ; Kubaš, Mario (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce na téma televizní reklama a její tvorba v ČR vymezuje základní pojmy, pojednává v krátkosti o historii televizní reklamy, o formách televizní reklamy a o způsobech, kterými nás ovlivňuje, dále o regulaci a o produkci televizní reklamy. V praktické části se pak zaměřuje na celkovou produkci reklam v České republice a na představení společnosti Armada Films s.r.o. spolu s celkovými náklady na produkované reklamy. Největší část je pak věnována představení výroby reklamy na konkrétním příkladu a porovnání dvou rozdílných reklam, které je následně vyhodnoceno.The thesis talks about TV commercial and its production in the Czech Republic. The theoretical parts discusses briefly history of TV commercial and its forms and impact it has on us. Furthermore, the first part contains regulations effecting TV commercial and its production in the Czech Republic. The practical part focuses on the overall production of commercials in the Czech Republic and the introduction of Armada Films Ltd. Company together with the total cost of the ads produced. The major part contains a comparison of two TV commercial examples, which is subsequently evaluated.
Keywords:
Post-production; Production; Television advertising; Postprodukce; Produkce; Televizní reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43041