Název:
Přístup k výběru osobního počítače
Překlad názvu:
Approach to the choice of PC
Autoři:
Pokorný, Tomáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je analyzovat přístup běžných uživatelů v rámci VŠE v Praze k výběru osobního počítače a zjistit na jaké základní vlastnosti daného počítače a jednotlivých komponent se uživatelé při výběru nejvíce zaměřují. Dále potom zjistit, jaký vliv a jak tento přístup ovlivňuje informatické vzdělání některých z nich. Za tímto účelem, jsem postupně seznámil s osobními počítači a jejich nejvýznamnějšími komponentami. Z vybraných vlastností jednotlivých komponent a dalších vhodných otázek jsem vytvořil dotazník, který se na jednotlivé části cíle snaží získat odpovědi. Získaná data jsou dále prezentována a zobrazována pomocí tabulek četností pro jednotlivé otázky a jejich odpovědi. Hodnoty v tabulkách jsou uvedeny v absolutním a relativním vyjádření. Protože ne každý respondent odpovídal na všechny otázky, je relativní vyjádření vztažené k počtu respondentů odpovídajících na danou otázku. Některé výsledky jsou rovněž prezentovány formou výsečových grafů pro všechny respondenty, případně samostatně pro osoby s informatickým vzděláním a ostatní respondenty. Nejdůležitější zjištění jsou uvedeny v části s prezentací výsledků dotazníkového šetření a v závěru práce.The main goal of this dissertation is to analyze the approach of common users within the scope of VSE in Prague to the choice of PC and to find out which basic characteristics of a PC and particular components are those users most focused on. Next point is to find out, how this approach is influencing IT knowledge of some of them. For this purpose, it was necessary to bring PC and the most important components to the attention of users. I created a questionnaire from the choice of characteristics of particular components and other relevant questions, which is to get answers for particular parts of the main goal. Obtained data are further presented and displayed by rate tabs for single questions and related answers. Values in tabs are given in absolute and relative formulation. Because not every respondent was answering all questions, relative formulation is related to the number of respondents, who answered given question. Some results are also presented in a form of pie chart for every respondent, eventually separately for those IT educated and the others. The most important findings are stated in the part with the presentation of questionnaire results and in the end of this dissertation.
Klíčová slova:
dotazník; komponenta; notebook; osobní počítač; stolní počítač; výběr; choice; component; desktop computer; notebook; personal computer; questionnaire
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23098