Original title:
Programovací jazyk Python a účelnost jeho zařazení do výuky
Translated title:
Python programming language and the effectiveness of its inclusion in the teaching
Authors:
Vitásek, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (advisor) ; Pavlíček, Luboš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem první části této bakalářské práce je shrnout základy programovacího jazyka Python. Ukázat jak programy v Pythonu vytvářet, co jsou moduly, základní datové typy, syntaxi a možnosti přístupu k jazyku. V druhé části se pak budeme zabývat popisem úvodních kurzů programování, jejich cíly a jaké výhody Python do výuky přináší. V neposlední řadě se pak podíváme na (ne)závislost Pythonu na platformě, na které běží, a jakým způsobem se dostaneme od Pythonu k jiným často používaným programovacím jazykům.The goal of the first part of this work is to summarize the basics of the Python programming language. Show how to create programs in Python, what are the modules, the basic data types, syntax and the possibility of approach to language. The second part will address the description of the initial programming courses, their objectives and what benefits it brings to teaching Python. Finally, then look at the (in)dependence on the Python platform for running and how to get from Python to another frequently used programming languages.
Keywords:
programming basics; Python; syntax; teaching; Python; syntaxe; výuka; základy programování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23094