Original title:
Reklama ve veřejném prostoru
Authors:
Holasová, Tereza Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou reklamy ve veřejném prostoru, kde se jako fenomén dnešní konzumní společnosti nekontrolovatelně šíří. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení důležitých pojmů, zahrnuje typologii reklamních prostředků a veřejných prostorů, objasňuje souvislosti a vymezuje společné pole působnosti reklamy a veřejného prostoru. Dále jsou shrnuty hlavní negativní aspekty reklamy na veřejný prostor i její možný přínos. V souvislosti s řešenou problematikou je zmíněna i stávající legislativa, která se tímto tématem okrajově zabývá. Nakonec jsou nastíněny možné vývojové tendence. Úkolem praktické části byla analýza a hodnocení několika příkladů použití reklamních nosičů ve veřejném prostoru pomocí sestavené metodiky a zahradně architektonický návrh problematického veřejného prostoru ulice Sportovní v Brně. Zjištěné výsledky pak vedou k jednoznačným závěrům, že reklama v různé míře degraduje konkrétní veřejný prostor a zbavuje ho mnohých podstatných funkcí, včetně pobytové.The bachelor thesis deals with the issue of advertising in public space. As it is a today's phenomen, it spreads very fast and it's out of control. The theoretical part focuses on the definition of important concepts, includes a typology of advertising media and public space, outlining the background and defines the scope of the joint advertising and public space. This essay also includes a summary of the main negative aspects of advertising in public space and its possible benefits. In connection with the problem, there is also mentioned the current legislation that deals with this topic even if only marginally. And at last, but not least, there are outlined the possible trends. The task of the practical part is the analysis and evaluation of several examples of the use of advertising media in public space, using the methodics and garden architectural design of public space. The location of the project is a problematic Sportovní street in Brno. The results lead to a clear conclusion that advertising in various degrees degrades specific public space and deprives it of many essential functions, including the residential function.
Keywords:
bilboard; krajina; reklama; urbární veřejný prostor; venkovní reklama; veřejný prostor