Název:
Marketingové špecifiká muzikálov
Překlad názvu:
Marketing specifics of musical shows
Autoři:
Trvalcová, Lenka ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Táto bakalárska práca sa zaoberá marketingovými špecifikami muzikálov, s ohľadom na pražské komerčné muzikály. Teoretická časť v úvode charakterizuje dva základné pojmy, ktorými sú muzikál a marketing. Ďalej sa zameriava na marketingový mix, cieľového zákazníka, analýzu konkurenčného prostredia a SWOT analýzu. Všetky tieto zložky najprv obecne charakterizuje a potom aplikuje priamo do muzikálového prostredia. Praktická časť demonštruje tieto obecné princípy prostredníctvom muzikálu Baron Prášil. Ďalšia časť sa venuje vybraným marketingovým špecifikám, ktoré daná oblasť prináša. Za pomoci už zmieňovaných obecných princípov analyzuje dva vybrané muzikálové projekty súčasnosti, Robina Hooda a Děti Ráje. V závere sa nachádza zmienka o špecifikách, ktoré prináša muzikálovým produkciám dielo zakúpené zo zahraničia a takisto o webových stránkach vznikajúcich v súvislosti s týmto žánrom.Tato bakalářská práce se zaobírá marketingovými specifiky muzikálů, s ohledem na pražské komerční muzikály. Teoretická část v úvodě charakterizuje dva základné pojmy, kterými jsou muzikál a marketing. Dále se zaměřuje na marketingový mix, cílového zákazníka, analýzu konkurenčního prostředí a SWOT analýzu. Všechny tyto složky nejprve obecně charakterizuje a pak aplikuje přímo do muzikálového prostředí. Praktická část demonstruje tyto obecné principy prostřednictvím muzikálu Baron Prášil. Další část se věnuje vybraným marketingovým specifikům, které daná oblast přináší. Za pomoci už zmiňovaných obecných principů analyzuje dva vybrané muzikálové projekty současnosti, Robina Hooda a Děti Ráje. V závěru se nachází zmínka o specifikách, které přináší muzikálovým produkcím dílo zakoupené ze zahraničí a také o webových stránkách vznikajících v souvislosti s tímhle žánrem.This thesis deals with the specifics of marketing focused on commercial musical shows in Prague. The theoretical part of the introduction is characterized by two basic concepts, which are musical show and marketing. Furthermore, it focuses on the marketing mix, target customer, the competitive environment analysis and SWOT analysis. All these elements are generally characterized first and then applied directly to the musical environment. A practical part of the general principles is being demonstrated, by applying it on a musical show Baron Munchausen. Another section is devoted to selected marketing specifics, which comes with it. Based on principles characterized above, this thesis is trying to analyze two current Czech musical projects, "Robin Hood" and "Deti raje". In conclusion, there is mention of the specifics, which comes with musical shows when is license purchased from abroad and also on the website arising in connection with this genre.
Klíčová slova:
marketing muzikálů; marketingový mix; muzikál; SWOT analýza; marketing mix; marketing of musical shows; musical show; SWOT analysis
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/22990