Original title:
Vliv reklamy na vývoj pubescenta
Translated title:
The influence of an advert on teenagers´development
Authors:
MACOSZKOVÁ, Nikola Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je svým charakterem teoreticko-empirická. Pojednává o vlivu reklamy na děti druhého stupně základní školy. V teoretické části je nastíněn základní přehled klíčových oblastí tématu reklamy z odborné literatury. Dílčí součástí je popis vývojových aspektů pubescence. V praktické části je výzkum zpracován na základě dotazníkového šetření, který zkoumá chování a postoje žáků ve vztahu k reklamě.The thesis is mainly theoretic-empiric. It deals with influence of an advert on pupils at secondary schools. The theoretic part deals with basic summary of key topics of adverts based on literature. There is also a part of teenagers´developing aspects. In the practical part the exploration is based on a questionaire which investigates manners and attitudes of pupils in relation to an advert.
Keywords:
advert; exploration; influence; questionaire; teenager; dotazník; pubescence; působení; reklama; výzkum Citation: MACOSZKOVÁ, Nikola. Vliv reklamy na vývoj pubescenta. České Budějovice, 2015. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/40130